Ayetleri Anlamak A+ | Normal | A-

Hayır Gibi Şer De Allah'dan Mıdır?



Hayır Gibi Şer De Allah'dan Mıdır?

Selamun aleyküm,
"Her nefis ölümü tadıcıdır. Biz sizi şerle de, hayırla da deneyerek-imtihan etmekteyiz ve siz Bize döndürüleceksiniz." (21-Enbiyâ 35)

Değerli Mehmed abimizin hatırlayamadığım kitabının bir bölümünde "Şerrin Allah'tan olmadığını, Allah'tan olanın ancak hayr olabileceğini, insanın kendi yapıp ettiklerinden dolayı şerre maruz kaldığını" okumuştum. Şu an tam ifadeleri buraya aktaramasam da geneli böyle bir manâ idi.

Bu ayeti okuyunca;
ya kitapta okuduğum ifadeleri anlamadığımı, ya da bu ayeti anlamadığımı düşündüm. Eğer Allah(c.c.) bizi şerle de imtihan edecekse, o şer Allah'tan gelmiş olmuyor mu? Açıklarsanız sevinirim. Allah(c.c.) razı olsun. Selamlar.                          <<< Fatma CEREN >>> 

Ve aleykümselam Fatma kardeşim.
Sözünü ettiğiniz ayet-i kerime mealen "Her nefis ölümü tadıcıdır. Biz sizi şerle de, hayırla da deneyerek-imtihan etmekteyiz ve siz Bize döndürüleceksiniz." (21-Enbiya 35) şeklindedir. Hayr ve şerle ilgili olarak kitablarımızda çok şey yazmamıza rağmen kelime ve sözlere gücümüzce dikkat ettiğimiz için "Şer Allah'dan değildir" şeklinde bir cümle kullanmadık. Gerçi "Size isabet eden her musibet, kendi ellerinizle kazandıklarınız yüzündendir. (Halbuki Allah, yaptıklarınızın) çoğunu da affetmektedir." (42-Şura 30) ayetinden hareketle "Karşılaştığımız her hayır Allah'tan, başımıza gelen her şer, her kötülük de ellerimizle yaptıklarımızdan dolayıdır" dememize karşın "Yerde ve sizin nefislerinizde başınıza gelen herhangi bir musibet yoktur ki, Biz onu yaratmadan (gerçekleştirmeden) önce bir Kitab'ta (yazılmış) olmasın. Şüphesiz bu Allah'a göre kolaydır." (57-Hadid 22) ayetini dikkate alarak bütün bunların Allah'ın yarattığı ve Allah'ın izniyle olduğu gerçeğinden uzaklaşmadık.

Daha açık bir ifadeyle hayrı ve şerri Allah'ın yarattığını, kullarına karşı Rahman olan Rabbimizin bu kulları için (İlahi davetinde de görüleceği üzere) hayrı dileyip-şerri dilemediğini ancak şerre müstehak olanlar için bu şerrin gerçekleşmesine izin verdiğini belirttik. Şerri yaratan Rabbimizin kulları için şerri dilemeyip sadece buna müstehak olanlar için şerre izin verdiğini yazdık. Nitekim meal çalışmamızda bu konuyla ilgili bazı ayetlere parantez içi getirdiğimiz açıklamalar da, bu anlayışımızı ifade eden açıklamalardır.,

"Size ne oluyor ki münafıklar konusunda ikiye ayrıldınız? Oysa Allah, kazandıkları dolayısıyla onları tepe taklak etmiştir. Allah'ın (saptırıcılara izin verip) saptırdığını hidayete (doğru yola) eriştirmek mi istiyorsunuz? Allah'ın saptırdığı (sapıklıkta bıraktığı) kimse için asla (doğruya) yol bulamazsın."(4-Nisa 88)

"Böylece Biz her peygambere, insan ve cin şeytanlarını düşman kıldık. Bunlar birbirini aldatmak için cazip-süslü sözlerle vesvese verirler. Rabbin dileseydi (müstehak görüp-izin vermeseydi) bunu yapamazlardı. Artık onları uydurdukları (iftiralar) ile başbaşa bırak." (6-En'am 112)

"Ahirete inanmayanların yaptıklarını (müstehak oldukları şeytana izin verip) süslü gösterdik. Onlar (hakka) körlük içinde bocalayıp dururlar." (27-Neml 4)

Dua ile.. 
                                                    <<< Mehmed ALAGAŞ >>> 




Yorum yap yorum

Yorumlar [1]

Ferda Yamanoğlu
31.01.2018 11:46
Zıtlıklar
Selamünaleyküm.
Hayır ve şer, ALLAH'ın kanunlarındandır.Çünkü zıtlıklar O'nun kanunlarıdır.Kuantum fiziğindeki adı süper simetridir.Madde evrenimiz de, Yasin suresi-81.Ayet de yazan anti madde evreni olmadan var olamaz.(www.isikdamlalari.com)
Yorum yap yorum